zdrowie, choroby, leczenie, domowe sposoby


Polityka prywatności

Kontakt





RSS
wtorek, 25 sierpnia 2015

Jakie są najlepsze pozycje do spania? Najczęstsze pozycje jakie ludzie przyjmują w łóżku podczas snu to:

Spanie na boku Jest to najczęstsza z trzech wymienionych tutaj pozycji - dwóch na trzech ludzi śpi na swoim boku. Ta pozycja jest uważana za najbardziej odpowiednią, ponieważ zmniejsza liczbę przypadków chrapania i bezdechu sennego. Pomaga udrażniać drogi oddechowe i jest też najbardziej przydatną pozycją dla kobiet w ciąży w celu zmniejszenia nacisku na ich łona. Pozycja boczna występuje dwa razy częściej u kobiet niż u mężczyzn. Niedogodnością tej pozycji jest to, że największy nacisk ciała spada na ramiona i barki, co może powodować sztywność szyi i barków. Problem ten można rozwiązać dzięki spaniu na poduszce ortopedycznej, co pozwala na prawidłowe rozmieszczenie szyi, ramion i barków.

Spanie na plecach W przeciwieństwie do spania na boku, pozycja ta może sprzyjać epizodom chrapania i zatorom zatok, a także bólom pleców. Pozycja taka wymaga miękkiego, ale solidnego podparcia dla trzech krzywizn ciała: okolicy szyi, środku pleców i dolnej partii kręgosłupa. Do tego są specjalne poduszki ortopedyczne z wyprofilowanym konturem szyi i klinem pod kolana może pozwolić osobie sypiającej na plecach leżeć bezpiecznie i komfortowo.

Spanie na brzuchu Spanie na brzuchu częściej występuje u niemowląt i małych dzieci niż u dorosłych. Ta pozycja podczas snu jest uważana za szkodliwą dla szyi (powoduje ból i sztywność szyi). Pozycja ta jest też odpowiedzialna za występowanie zespołu nagłej śmierci u niemowląt i małych dzieci. Wymieniliśmy najczęstsze pozycje do spania. Oczywiście pozycje podczas snu warto zmieniać, skupiając się jednak na tym by spać przez większość nocy na boku. Przydatna może tu okazać się więc poduszka ortopedyczna do spania o odpowiedniej wysokości, dopasowana do szerokości ramion.



13:28, natradzik
Link Dodaj komentarz »

Poduszka ortopedyczna - jak ją wybrać? Poduszka ortopedyczna to specjalna poduszka, która pomaga zniwelować bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym lub szyjnym. Istnieje kilka rodzajów poduszek ortopedycznych, które spełniają różne funkcje. Poduszki ortopedyczne to poduszki przeznaczone do korygowania położenia ciała w łóżku lub podczas leżenia na innej powierzchni. Ich projekt jest zgodny z wytycznymi ortopedycznymi zapewniającymi właściwe miejsce i wsparcie dla jednego lub kilku określonych części ciała w celu zapewnienia bezpiecznego i zdrowego odpoczynku śpiącej osoby.

Budowa poduszki ortopedycznej

Poduszki ortopedyczne były dotychczas wykonywane z pianki i włókien, ale istnieją obecnie też inne ich rodzaje, takie jak poduszki wykonane z pianki z pamięcią, materiału wrażliwego na ciepło, który może przybierać kształt korpusu osoby leżącej na nim. Taka poduszka ortopedyczna może powracać do oryginalnego kształtu lub go nie odzyskiwać, gdy zabierzemy z niej głowę. Uważa się, że poduszka z pamięcią kształtu jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż taka zwykła bez efektu pamięci. Zalecają ją szczególnie ortopedzi osobom z bólami kręgosłupa.

Zła poduszka powoduje ból pleców

Poduszki ortopedyczne są uważane za poduszki lecznicze na podstawie tego, że mogą pomóc złagodzić różne dolegliwości, w tym bezdech senny, chrapanie, bezsenność, problemy z oddychaniem, problemy z krążeniem krwi, refluks, ból pleców, rwę kulszową, bóle szyi, bóle kręgosłupa szyjnego itp. Istnieje wiele rodzajów poduszek ortopedycznych przeznaczonych do prawie każdej części ciała ludzkiego, jak również łóżka ortopedyczne, materace, podpory i poduszki dla różnych problemów ortopedycznych. Niektóre z nich mają uniwersalny projekt i są przeznaczone do leczenia różnych dolegliwości fizycznych i zaburzeń snu. Poduszka ortopedyczna do spania powinna być odpowiednio dobrana, to znaczy powinna mieć odpowiednią wysokość. Dobiera się jej rozmiar do szerokości ramion osoby, która ma zamiar z niej korzystać. W innym przypadku, jeśli poduszka taka będzie źle dobrana to może powodować nasilenie bólu w odcinku szyjnym kręgosłupa.

Pamiętajmy o tym, że warto stosować, a przynajmniej wypróbować poduszkę ortopedyczną jeśli doskwierają nam bóle kręgosłupa lub szyi.

Rodzaje poduszek ortopedycznych

Poduszki konturowe lub inaczej poduszki ortopedyczne: poduszka do spania o zakrzywionym kształcie, który dopasowuje się do konturu głowy, szyi i ramion dla osób śpiących na plecach lub boku. Łagodzi ból szyi, barku, sztywność karku i bóle głowy. Pomaga udrażniać drogi oddechowe, aby zmniejszyć objawy chrapania i bezdechu sennego.

Poduszka ortopedyczna turystyczna: poduszka zaprojektowana w kształcie podkowy, dopasowana do konturu szyi, może być stosowana w biurze, a przede wszystkim w samolocie czy aucie, w związku z czym nosi nazwę poduszki ortopedycznej dla podróżnika, ponieważ są one najczęściej używane przez turystów i mają za zadanie utrzymywać ich kark w odpowiedniej pozycji podczas snu.

Poduszka klinowa: poduszka w kształcie trójkąta, która daje odpowiednie nachylenie ciała w ukośnej pozycji. Może być stosowany w pozycji pionowej lub poziomej. Ta poduszka jest uniwersalna, jednak jest zwykle używana dla zminimalizowania objawów refluksu.

Poduszka podpierająca lędźwia: poduszka w kształcie półksiężyca używana w celu stabilizowania dolnej części pleców. Przynosi ulgę dla bólu lędźwiowego i pozwala utrzymać prawidłową postawę podczas siedzenia. Podobnie, są one stosowane pod kolana w celu uniesienia nóg, jak i w obrębie szyi dla relaksu i masażu.

Poduszka kolanowa: znana również jako poduszka nożna. Poduszka w kształcie klepsydry, która umieszczona między nogami podnosi dolną część ciała, aby utrzymać prostą, boczną pozycję podczas spania. Niektóre poduszki klinowe mogą być rozłożone i służyć jako rozdzielacz dla nóg, aby zwiększyć przez nie przepływ krwi.

Poduszki dla ciała: Długie zakrzywione poduszki, które dają łączne wsparcie dla ciała - głowy, szyi, ramion, pleców, dolnej części pleców, nóg i kolan, zastępuje inne poduszki i daje pełen komfort jeśli śpimy na boku.

Poduszka z gryki: poduszka wypełniona łuskami gryki. Poduszki gryczane mają plastyczny kształt, dzięki czemu można je dostosować do kształtu głowy, szyi i ramion. Poduszki gryczane są dość twarde, co zapewnia wsparcie i właściwe ułożenie kręgosłupa.

Poduszki wpierające kręgosłup: poduszki ortopedyczne używane do wsparcia odcinka szyjnego podczas snu.

To były najważniejsze rodzaje poduszek ortopedycznych w jakie można się obecnie zaopatrzyć.

13:17, natradzik
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 12 lutego 2015

Wypełnienia amalgamatowe zawierają niebezpieczne dla zdrowia stopy metali oraz rtęć. Każde wypełnienie amalgamatowe podczas normalnego gryzienia, żucia czy mycia zębów wydziela trujące opary rtęci przez cały okres użytkowania takiego wypełnienia. Polecam obejrzeć poniższy film i zastanowić się czy nie warto pozbyć się z zębów tych nieestetycznych i szkodliwych wypełnień.

Nie ma wyznaczonej dawki tego metalu, która by była obojętna dla zdrowia człowieka. Amalgamat, używany przez stomatologów przez lata, okazał się przyczyną wielu dolegliwości. W wielu krajach został on już dawno wycofany z praktyki stomatologicznej. U nas NFZ nadal refunduje wypełnienia amalgamatowe, a jak chcesz mieć białe, światłoutwardzalne to trzeba dodatkowo zapłacić.

16:59, natradzik
Link Komentarze (1) »
czwartek, 27 listopada 2014

Czy mleko jest zdrowe?

Mleko – wróg Twojego zdrowia?
Instytut Żywności i Żywienia zaleca dorosłym spożywanie co najmniej dwóch szklanek mleka dziennie, zaś dzieciom i młodzieży około czterech. W Polsce od 2004 roku prowadzona jest także akcja w szkołach pod nazwą „Szklanka Mleka“. Ma ona na celu zachęcenie młodzieży do spożywania większej ilości nabiału. Finansowana jest głównie z budżetu państwa i Unii Europejskiej.
Natomiast według francuskich zaleceń państwowych, opracowanych przez komisję ekspertów ds. zdrowia, należy spożywać co najmniej 3 produkty mleczne dziennie. Komisja ta składa się z 30 członków, a wśród nich co najmniej 19 osób jest bezpośrednio związanych z przemysłem mleczarskim (z koncernami Danone, Nestlé itd.). W takiej komisji nie ma mowy o przejrzystości prac, więc oficjalnym zaleceniom na temat nabiału zwyczajnie nie warto wierzyć.
Czy zatem oby na pewno chodzi w tym wszystkim o Twoje zdrowie, a nie zysk firm mleczarskich?


Oto kilka faktów, które pomogą Ci dokonać wyboru – pić mleko, czy lepiej z niego zrezygnować.


Człowiek jako jedyny spożywa mleko zwierząt
Gatunek ludzki na przestrzeni 7 milionów lat przetrwał i ewoluował, nie wspierając się żadnym produktem mlecznym. Tylko we wczesnym dzieciństwie ludzie żywili się mlekiem matki. Prawdopodobnie dlatego w szkieletach praludzi nie znaleziono żadnych śladów chorób kości, których doświadczamy dzisiaj.
Produkty mleczne wkroczyły w naszą historię dopiero jakieś 10 tys. lat temu – w skali ewolucji to bardzo niedawno temu. Miliony lat naszego rozwoju bez mleka sprawiły, że 75% ludności świata rozwija w dorosłym wieku nietolerancję na produkty mleczne. Człowiek jest jedynym gatunkiem na Ziemi, który w dorosłym wieku żywi się mlekiem innego gatunku.
W populacjach pijących mleko złamania kości są częstsze
W 2002 roku Światowa Organizacja Zdrowia zauważyła „paradoks wapnia”. Mieszkańcy krajów, w których spożywa się najwięcej nabiału na świecie (Skandynawia), mają najcięższe kości, są najwyższego wzrostu, a także częściej zdarzają się im złamania szyjki kości udowej. Ludność Afryki i niektóre populacje Azji – wręcz przeciwnie, spożywają najmniej produktów mlecznych i cechują się doskonale zdrowymi kośćmi, a wskaźnik złamań jest wśród nich najniższy. To nie może być przypadek.
Możesz pewnie zapytać, czy aby wyniki te nie są związane z niedoborami witaminy D wśród Skandynawów, spowodowanymi słabym nasłonecznieniem. To prawda, że witamina D jest niezbędna do wiązania wapnia w naszych kościach i że Skandynawowie mają jej mniej niż inne nacje zamieszkujące bardziej słoneczne rejony globu. Ale Australijczycy żyją na kontynencie silnie nasłonecznionym przez cały rok, a ich wskaźnik złamań jest taki sam jak Skandynawów. Tak więc nie rozstrzyga o tym słońce, lecz ilość spożywanego nabiału.
Nie udowodniono, że mleko chroni przez złamaniami
W chwili obecnej nie mamy żadnych dowodów na to, że spożywanie produktów mlecznych zmniejsza ryzyko złamania kości. W badaniach nad 25 milionami amerykańskich niemowląt żywionych całkowicie bez mleka krowiego (ale sojowymi zamiennikami) wykazano, że dzieci na takiej diecie normalnie rosły i nie miały żadnych problemów z niedoborami.
A teraz odkrycie najbardziej zaskakujące: u 150 tys. kobiet po menopauzie spożywanie nabiału i częste złamania szyjki kości udowej były skorelowane. Ponadto kobiety, które w ciągu życia jadły najwięcej nabiału (szczególnie w dzieciństwie i wieku nastoletnim) wcale nie miały mniej złamań niż te, które jadły najmniej.
Dzisiejsze mleko to prawdziwe paskudztwo
Produkty mleczne dostępne obecnie w sklepach nie są ani trochę podobne (no, może poza kolorem) do tego, co jedli i pili nasi rodzice i dziadkowie. Współczesne mleko od krowy zawiera koktajl hormonów płciowych (estrogenu i progesteronu), które sprzyjają rakowi piersi i macicy.
Ponadto, mleko od krowy zawiera polipeptyd IGF-1, który umożliwia wzrost cieląt. Po roku od urodzenia młode waży już 300 kg. Podczas pasteryzacji mleka substancja ta powinna być zdegradowana. Jednak nie zawsze tak się dzieje i często trafia ona do mleka, które konsumujemy. Niektórzy naukowcy twierdzą, że po spożyciu mleka, IGF-1 przechodzi do krwi, przez co stężenie tego czynnika w naszym organizmie wzrasta. IGF-1 to tzw. czynnik wzrostu, który podkręca namnażanie komórek ciała, także tych przednowotworowych i nowotworowych. Właśnie to zjawisko tłumaczy odkryty w niektórych badaniach związek między spożywaniem nabiału a rakiem prostaty u mężczyzn i jajników – u kobiet. Do pitego przez ludzi mleka trafiają też wszelkie pestycydy i składniki tuczące zawarte w krowiej paszy.
Mleko może powodować cukrzycę typu I
Krowie mleko zawiera insulinę bardzo podobną do tej wytwarzanej przez organizm człowieka. Ale krowia insulina różni się od naszej na tyle wystarczająco, by nasz układ odpornościowy jej nie rozpoznał i atakował ją przeciwciałami. Właśnie te przeciwciała z czasem przestają odróżniać insulinę krowią od naszej własnej.
Skutkiem jest choroba autoimmunologiczna – przeciwciała osoby chorej zaczynają niszczyć komórki beta trzustki, więc insulina zaczyna znikać z organizmu. A to nic innego jak cukrzyca typu I – najpoważniejsza postać tej choroby.
Rola mleka w zakwaszaniu organizmu – kruchość kości
Są już dowody na to, że nadmierne spożycie białek zwierzęcych i soli powoduje zakwaszenie organizmu. Organizm broni się przed nadmiernym zakwaszeniem  poprzez wynajdywanie chemicznych „zatyczek” dla kwasów. Najwięcej zużywa cytrynianów wapnia – dokładnie tych substancji, które budują nasz szkielet! Nadmiar soli i mięsa niszczy kościec. A dodane do tego produkty mleczne dodatkowo znacznie obniżają zawartość witaminy D, która pomaga wiązać wapń w organizmie.
Wybór należy do Ciebie
Oczywiście krowie mleko nie jest trucizną, pod wpływem której od razu pada się bez życia. Jednak u wielu osób powoduje ono problemy zdrowotne: bóle brzucha, wzdęcia, gazy (nietolerancja laktozy) a także liczne alergie. Jeśli już ktoś ma ochotę na nabiał, to lepiej wybierać produkty ze skwaszonego mleka tj. kefir, zsiadłe mleko, jogurt naturalny, biały ser – produkty te są lepiej trawione od surowego mleka i dostarczają przyjazne bakterie probiotyczne. Jednak warunkiem musi być nabiał zrobiony z mleka nieprzetworzonego, najlepiej ze sprawdzonych źródeł. Spróbuj zrobić zsiadłe mleko z mleka kupionego w sklepie – mleko jest tak przetworzone, że o procesie fermentacji nie może być mowy. Alternatywą jest także mleko bez laktozy, które można już kupić w wielu sklepach – dodaje się do niego naturalny enzym – laktazę, która rozkłada trudno trawioną laktozę. Dzięki temu mleko to jest o wiele lepiej trawione przez organizm.
Instytut Ochrony Zdrowia Naturalnego


PS: Jeśli chcesz kupować naturalny nabiał bezpośrednio od producenta i ze sprawdzonych źródeł – podpisz naszą petycję „W obronie naturalnego pożywienia”. Dzięki Twojemu poparciu rolnicy i drobni wytwórcy będą mogli legalnie sprzedawać produkty spożywcze zrobione domowymi sposobami, a Ty będziesz mógł cieszyć się smakiem mleka, śmietanki czy twarogu, jaki pamiętasz z wakacji na wsi. Swój podpis możesz złożyć tu: http://petycje.iozn.pl/naturalne-pozywienie/index.php?kod=IO05A2ZW99

Przedruk artykułu za zgodą, a nawet zachętą iozn.pl

I jeszcze apel ze strony Instytutu: "Gdyby Państwo też mieli jakieś tematy, problemy, którymi Instytut mógłby się zająć lub nagłośnić - zapraszam do współpracy, jesteśmy organizacją non-profit, która ma na celu propagowanie naturalnego sposobu życia, podejmujemy różne akcje społeczne w celu edukacyjnym i w celu wprowadzenia zmian ustawodawczych."

12:40, natradzik
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 10